Ænderne Fra Andeby Wikia
Advertisement

Dette er en tidslinje. Du kan sætte information fra historier du har, men ikke er sat på listen.

Tidslinjen (univers)

Tegneserie-universet

År Måned Dato Begivenhed
1867 Joakim von And, senere verdens rigeste and, fødes, som søn til Frederik og Clementine (f.O'And) von And.
1871 Andrea von And, Joakim von Ands søster fødes.
1876 Hortensia von And, Joakims yngste søster fødes.
1920 Juni 9 Anders And fødes.
Ca. 1920 December 1 Andersine And fødes.[1]
1947 December Onkel Joakim lader Anders, Rip, Rap og Rup holde jul på hans hytte på Bjørnebjerg, men kommer selv derhen for at skræmme dem i bjørnekostume.[2]
1948 Juni Onkel Joakim tager med Anders og ungerne med til von And slottet, Ødelyng Overdrev, og finder hertug McUakkson von Ands skat.[3]
1949 April Anders And tager med sine nevøer, Rip, Rap og Rup til Peru, for at finde firkantede æg. Ænderne finder en civilisation, hvor alt er firkantet, kaldet Usleravnekrog.[4]
1954 Juni Joakim von And tager med Anders og trillingerne til Tralla La, en civilisation ved bjergkæden, Himalaya bjergene.[5]
1955 September 6 Bjørnebanden finder en professor, der har opfundet en strålepistol, der kan gøre alt så glat som is.[6]
1991 [Efterår] Alle Ænderne fra Andeby bliver endt på en skattejagt efter den første billet til Disneyland i Frankrig.[7]
1994 Familien And, deres venner og dem fra musenes univers tager til Italien for at fejre en jubileums udgave af jumbobogen. Joakim har så støbt forsiden til udgaven af sin første guldbar, men pludselig forsvinder den sporløst, og de prøver at finde tyven...[8]
1998 Anders And prøver at blive kunstmaler, så han kan male et portræt af Andersine.[9]

DuckTales universet

År Måned Dato Begivenhed

Tidslinjen (virkelighed)

År Måned Dato Begivenhed
1901 Marts 24 Ubber "Ub" Ert Iwwerks fødes.
1901 Marts 27 Carl Barks fødes som søn til William Barks og Arminta Johnson.
1901 December 5 Walter "Walt" Elias Disney fødes som søn til Elias Charles Disney og Flora Call Disney.
1934 April 16 Victor "Vicar" José Arriagada Ríos fødes.
1934 Juni 9 Anders And gør sin debut i kortfilmen, Den kloge lille Høne.
1947 December Onkel Joakim gør sin debut i Carl Barks' historie, Jul på Bjørnebjerg.
1951 Juni 29 Keno Don Hugo Rosa fødes.

Referencer

  1. Don Rosa's historie, Alskens aftaler
  2. Jul på Bjørnebjerg
  3. Det gamle slots hemmelighed
  4. De firkantede æg fra Peru
  5. Onkel Joakim på flugt fra sin rigdom
  6. Likvide midler
  7. Skattejagten
  8. Hvem stjal forsiden?
  9. Portrættet af Andersine
Advertisement