Ænderne Fra Andeby Wikia
Advertisement

Rejsen til Middelalder-planeten er en historie af Rodolfo Cimino og Giorgio Cavazzano.

Handling

Joakim er sur over at hans mission for at finde liv på andre planeter mislykkedes. Astronauterne siger at de ikke kunne komme forbi Van Trottens Sorte Bælte, og at det er uindgennemtrængeligt! Joakim spørger proffesor Rumski til råds, og han svarer: "Øhm... jeg tror nu ikke, astronauternes undskyldning er så dårlig! Van Trottens bælte er et sort skjold, der befinder sig på kanten af vores galakse! Jeg tvivler på, at det er massivt! Men det kan ikke udelukkes! Man kan kun finde ud af det ved at rejse derind i et rumskib! Men det får vi aldrig opklaret! Der er nemlig ingen, der tør tage af sted på sådan en rejse!"

Joakim skulle lige til at give op, da han husker at Anders og ungerne er klar til hvad som helst! Men da han har forklaret dem det, henter Anders et gevær! For han skal ikke nyde noget af at tage ud i rummet! Så opsøger Joakim sin advokat, som kommer med en retsagsvogn og en dommer straks næste dag! Anders idømmes så påtvungen omsorg for sin onkel og betaling af eventuelle omkostninger. Så endelig kommer de med til rumskibet. Når de når Van Trottens Sorte Bælte, er Anders ved at bage pandekager. De når (heldigvis) igennem bæltet og lander på en grøn planet med liv! Men inden længe kommer der en flok riddere på heste og tramper dem ned!

Joakim kan lugte guld fra hesteskoene! Når de følger efter sporene, kommer der en anden ridder! Han fører dem til slottet, hvor kongen er! Kongen tilkalder sin metalekspert, på grund af at Joakim talte om guld! Metaleksperten spørger hvad Joakim foretrækker, jern eller guld. Joakim svarer selvfølgelig guld! Da siger metaleksperten at han er besat af onde ånder, og Joakims tanker vil skade ekspertens eksperimenter! Så ryger de i fangehullet! Men Rup tror han har løst gåden! Denne planet befinder sig i middelalderen, og metaleksperten er en alkymist, der prøver at transformere guld til jern! For der er guld noget normalt metal, hvor derimod jern er ædelt og sjældent! Så Joakim prøver at involvere teknologi i deres samfund, så de kan få deres frihed og bytte jernpladerne på rumskibet ud med guld! Men kongens metalekspert er imod! Han mener at ænderne er løgnhalse og lige om lidt er miksturen klar! Men kongen holder med ænderne og tror ikke længere på metaleksperten! Når alkymisten går op på sit laboratorium blev han så sur at han kastede nogen tilfældige ingredienser på gulvet, over noget guld, og det blev til jern! Han skynder sig at lave masser af miksturen og tager en hestevogn derhen! I samme øjeblik er Joakim og kongen ved at bytte plader. Men så kommer alkymisten på en hestevogn med masser af miksturen! Så flygter ænderne med guldpladerne! Miksturen er klar og alkymisten forvandler guld til jern, også på rumskibet! Ænderne fik altså ikke noget ud af sin rejse til middelalder-planeten!

Anden information

Karakterer der optræder i historien:

Referencer

Advertisement